Bra vibrationer!!!

Du.. Du ger mig bra vibrationer ;)
Okej, det blev en liten miss i planeringarna idag..
Jag hade ju tänkt överraska Rickardo lite å hänga med han idag, men Ewa ringde och vela att jag skulle jobba imorgon..
Så jag får vänta tills imorgon.. Då kommer han tidigare än vanligt så vi får umgås lite =)
Ikväll var jag in till stan och fikade med Nathalie, Sofie och brudarna..
Jag vräkte väl ur mig lite fint att det skulle va himla roligt att festa till.. Helt plötsligt stod vi alla på bolaget tio minuter innan stängning!!
image107
tyvärr kunde ju inte jag hänga med eftersom jag skulle jobba imorgon (ibland låter jag verkligen som den gamla kärring jag är, förr hade jag inte tvekat utan gått till jobbet bakis och skakis) (lika många öl som fingrar e det, ha ha)
Önskar man hade lite av den energin och spontaniteten kvar, inte så de går till överdrift men lite iaf :)
Förr hade man ju alla sorters ursäkter för att festa... Måndagsmingel, tisdagsklubben, lillördag, torsdagsquiss och sen helg *s*
Usch..
Hittade den här i min gamla "skrivarbok" som jag fick MVG+ på när jag gick skrivarlinjen och som är för evig på den skolan.. Kanske inte ska säga att jag ångrar det.. Men det känns ju lite utelämnande..
Men skitsamma, här e den så kanske ni förstår lite av hur de var.. Januari 03 är den skriven..


Mitt liv, mitt Paradis

Mobilens alarm väcker mig.
Det gör ont överallt, och jag vet varför.
Det är en ny dag,
dags att stiga upp, dags att ta nya tag.
Allt går att dölja, även detta.
Gårdagen känns alldeles för långt borta.
Gjorde jag det rätta.
Jag gör det jag ska, det jag måste och jag gör det bra.
Ingen kan nog ana något, för ingen känner till.
Ingen vet vad jag helst av allt vill.
Det är nog lika bra det.
Att så få som möjligt vet.
Till slut är det viktigaste över,
jag åker hem och gör det jag tror att jag mest behöver.
Det sägs att det är fel,
kanske är det trots allt bara ett spel.
För att få vara den jag vill,
är det ett lätt medel att ta till.
Det känns ju alltid så skönt och kul,
men det leder såklart oftast till strul.
En sak kan jag er lova,
att det sista jag vill e att sova.
Skönare att hålla mig vaken,
att slippa vakna upp och känna mig naken.
Att behöva vakna upp i ensamhet,
är nog det värsta jag vet.
Du som är den jag håller så kär,
varför? du är aldrig här.
En tid fanns du alltid hos mig,
men jag har nog förlorat dig.
Du som var den jag alltid sökt,
snälla tro mig, jag har försökt.
Jag förstår att det inte är lätt,
eftersom jag har två olika sätt.
Om ni bara visste hur bra jag mår,
när alkoholen .... sätter sina spår.
Jag vet att jag oftast ler,
jag gör det när ni alla ser.
Det passar inte mig att gråta,
hoppas ni ändå kan förlåta.
För jag har en liten spricka,
jag erkänner.. det känns bra att .. dricka
Så ofta kanske det inte borde hända,
men jag tror det kommer att vända.
En sak jag dig ber, såra inte mig mer.
Det klarar jag själv så det räcker.
Det här livet snart mig knäcker.
Jag vet att det är fel, det jag gör.
Men jag tror nog inte jag dör.
Det är många frågor jag har.
och dom kräver sina svar.
Om ett litet tag...... Då vet jag...
/ Linda C Sundin

Hua, jag får rysningar och tårarna sprutar här tror jag.. uscha..
Jag sitter här å lyssnar på kyrkmusik, ha ha..
Jag är inte kristen de minsta, men min mamma har sagt till mig om jag känner mig ledsen, ångerfull eller bara känslosam (vilket min mamma vet att jag har problem med,  jag gråter när jag e lycklig, när nåt e sorgligt eller vackert, om jag saknar någon.. jag kan liksom gråta till allt) så ska jag lyssna på sån musik och tänka på henne som hon tänker på sin mor (obs att min mor inte heller e kristen, men har ju växt upp med det)  Så känner jag mig trygg..
Och det gör jag.. Det är speciellt 3 låtar och det är "blott en dag" "där som rosor aldrig dör"  och "jag har hört om en stad över molnen" Det kanske låter lite töntigt, men faktiskt.. det är mysigt.. Prova
..:))

Aja.. Nu vart det mycket, jag ska nog gå och sova..


Imorgon kommer Rickard, jihooo.. Och sen på onsdag får jag vara med min Jenny å alla andra underbara vänner, jihoooo..

Var har du varit någonstans?
Jag vet ju att du fanns.
Innan jag fick se dig.
Visst fanns det andra i mitt liv.
Men mer än tidsfördriv
det kunde ingen ge mig.

Men idag, känner jag
Något som jag aldrig kännt.
Jag kan se, att det är
nåt som hänt.

Du ger mig bra vibrationer.
Varje gång du tar min hand i din
och varje gång du ler
så får jag bra vibrationer
som kan leda till nåt mycket mer
o jag tror kärleken är på väg
med stora steg.
Godnatt!!
Puss å Kram..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0