Lite tankar!! :))

Man har ju i alla tider hört hemma att Gävleborna är ett speciellt folk, svåra att komma in på livet och att dom tror att dom e lite bättre än alla andra, att dom är lite wannabe stockholmare :)
Var lite nervös över det innan jag flyttade hit, men vilket jäkla skitsnack det är!! Har inte stött på en enda som är så..
Har ju bara träffat underbara människor med öppna armar sen första dagen känns det som..
Minns i början här I gävle, när jag var helt ensam och allt var sjukt jobbigt, jag flyttade hit med Jenny som aldrig var här, bodde med hennes grejer istället för henne.. Jag hade Sörling, han var den ända vännen här. Sen en kille porten bredvid som ena dagen älskade mig mest i världen och inte kunde leva utan mig, sen andra dagen bevisade det med hårda ord och dumheter, och som bröt upp med mig om jag sa nåt som inte passade han, och jag blev ensam en vecka tills han kom på att han saknade mig, älskade mig och inte kunna leva utan mig igen.. Sen hade jag Magnus (Larsson) Min gamla kärlek, som man ringde när man ville supa sig redlös och ha sex :))) (fast festa var inte de jag ville när jag flyttade hit, inte ofta iaf) honom ringde man aldrig för att umgås, det bara var så mellan oss.. Alltid varit så, förutom nu då. nu är vi faktiskt "bara" vänner..
Det tog mig en tid innan jag kunde erkänna för folk vad jobbigt det verkligen var dom två första månaderna, det enda jag vela var att ringa mamma och pappa och säga: KOM Å HÄMTA HEM MIG!! *s*
Iaf så berättade jag för Gianina om det, och hon ställde upp utan frågor direkt, tog med mig ut och verkligen visade vänskap, trots att vi inte känt varann länge då..
Alla trodde att jag flyttade hit för Frippes skull, men så var det faktiskt inte.. Jag vela bara börja om.. Det hade varit så mycket tok.. det fanns liksom inget kvar i söderhamn för mig.. Jag höll på att kvävas där.. Att jobba på statt typ 4 dagar i veckan och sen bara "hänga" räckte inte för mig.. Visst hjälpte det kanske till att Frippe bodde här, men jag önskar faktiskt att våran historia slutat när han bodde i Näsviken och jag i Söderhamn.. Det är underbara och fina minnen med honom..  Det var på den tiden han var den jag blev kär i..  Och att vi fortsatt bott på olika håll och varit de vänner vi är nu istället.. Men men, så blev det ju inte som sagt :)

Iaf så det jag egentligen skulle få fram var att efter de två jobbigaste månaderna i mitt liv där i början vände allt till slut, och att jag bara fått underbara vänner och alla är Gävlebor, så den där myten om att de inte är så, måste bort!! ha ha :)
Jag är så himla glad att jag inte gav upp.. Jag kämpade verkligen på.. tänk om jag gett upp?! fy.. tänk å inte ha allt det jag har här?! det ger mig rysningar av att bara tänka tanken :)  Jag mår så himla bra, och kunde inte må bättre, och det känns så skönt att kunna säga så.. Det enda jag skulle kunna klaga på är att jag inte kan träffa min familj och mina vänner i söderhamn så mycket som jag vill..
Speciellt Jenny, hon är liksom allt för mig.. Hon är som min syster och min bästa vän och det kommer alltid vara så, det är lite jobbigt att inte kunna dela saker med henne som jag vill.. Jag vill vara delaktig i allt som hon gör, och jag vill att hon ska vara delaktig i allt mitt på ett annat sätt än att vi berättar i telefon.. Men så är det ju.. Hon är slynan som jag saknar mest iaf :)))
Älskar dig så mycket J Olsson..<3

Just ja, ska berätta om min Söndag :) Jag var skitfull =) Det var personalSöndag..
Var hemma hos Rebecka å förfesta. Det var jag, Nathalie, Rebecka och Sara. Sen gick vi till Interpool där resten av scandicgänget samlats.. jag hällde i mig massor av sprit, jag har inte druckit sprit på tre år tror jag..
(Sandra, gissa vad jag groggade på??)
Sen gick vi alla på Goa.. Jag hade så himla roligt..
Å dagen efter (igår) ska vi inte prata om.. Var så bakis.. Gianina kom och hämtade mig vid 15.00 tiden, och skjutsade mig till jobbet  för Rickard var där med tvätten (japp, han körde första gången igen igår dit, men jag ska inte ropa jihooo än för inget är klart) Han skulle överraska mig på söndagen och dyka upp hos mig, men då var jag ute å va full så det gick åt skogen.. Ni ser, man ska inte överraska, de är inge bra ha ha *s*
Hade lite kramkalas där, sen åkte jag och Gianina och hämta Jessica, köpte mat och åkte hem till Jessica å käka..
Sen åkte jag hem, bada och bara slöade och kolla på film.. Jag var bakis heeela kvällen igår..
Ikväll kommer Rickard! Då ska jag vara nykter å hemma =)

Even if I could
I wouldn't leave you crying
Even if I should
And there is no use denying
That you and I belong together
We share a hidden past
And nothing short of my forever
And yours is what I ask

Föresten så är det jätteroligt när ni som läser min blogg skriver kommentarer.. Det händer för sällan :( Roligt att veta vilka som läser och att ni lämnar lite spår!! Så gör det lite oftare!! :))

Lite bilder från i söndags, vet inte riktigt hur jag använt kameran för bilderna är såå dåliga =)
Puss och Kram!!

             

Kommentarer
Postat av: Anso

Jag läser, jag läser *viftar med armen* man måste ju hålla sig uppdaterad om vad som händer ens vänner :) Speciellt när man är så långt ifrån, det är ju inte så att man stöter på varann på stan lite nu och då :( Själv är jag så dålig på att skriva så jag ska nog lägga ner :( jaja.....
Kramar till dig (och jag är så glad för din skull att du mår bra!!!!!)

2008-04-01 @ 16:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0