Måndagstankar!! :) å soool

Okej, det har varit strålande underbart väder idag!! :) Det gillar jag..
På jobbet har det varit rätt soft idag, vi var ganska några som jobbade och det var inte mycket..
Eller de finns ju alltid massa att göra om man tittar runt, så nog hade jag att göra men det var soft..
Antalet rum var få om man säger så då.. :) *s*

Efter jobbet åkte jag och Jenny å plocka upp lite mat och sen hem till mig och åt och solade på balkongen!
Jag har ju turen att ha eftermiddagssol på min balkong.. Den värmer nog ända fram till sju på kvällen iaf..
Trevligt att umgås med Jenny också, det var ett tag sen nu.. Nu pratar jag Jenny Eriksson här.. Lite jobbigt när man har två fantastiska Jenny i sitt liv *s*

Ja jag vet att jag har julduken kvar på bordet på bilden här :) När jag bytte i julas så slängde jag den gamla och har inte hunnit köpt någon ny än :) Men det ska åtgärdas denna vecka.. *skäms*
image94
Våren är äntligen här!!! :)) Så himla skönt..

Iaf när Jenny åkte hem, tog jag mig en promenad och sen tränade jag lite hemma..
Duschade och mös runt lite här hemma..
Vart lite mammasjuk ikväll.. Man kan bli det fortfarande fast man snart är 30 år har jag hört ;)
Men hon kommer till helgen iaf till mig..
Jag hoppas verkligen att pappsen följer med, men han visste inte om han hade tid..
Alla vet ju att jag är pappas flicka, å att jag alltid har varit det.. :))

Men det finns ingen, INGEN som har en mamma som min.. Hon är värd allt guld här i världen. Alla stjärnor på himlen.. Jag vet inget som hon inte klarar av, eller som hon åtminstone inte skulle säga att hon inte kunde förrän hon provat.. Och oftast lyckas hon konstigt nog :)

Har nyss pratat i telen med min syster. Det vart ett enormt tomrum efter dom igår... Jag visste att jag ringde mitt i hennes favoritprogram Anna Pihl men jag var tvungen att höra rösten på na :)
Min bror... Ååå vad jag saknar han.. Får aldrig träffa han nuförtiden.. och han ringer aldrig mig längre :( han har ALLTID ringt mig en gång om dagen, och vi har pratat om allt, men nu vet jag inte vad som hänt..  Det gör mig ledsen.. Han har blivit en partyprisse på sistone, nu när barnen blivit stor och klarar sig själv och nu när han känner att han litar på dom.. Det ska han ha all eloge för.. han har verkligen varit den BÄSTA pappan åt sina barn.. Han väntade tills han vågade släppa dom helt å lita på dom  tills han började ägna sig åt sina egna nöjen.Med tanke på hur Söderhamn blivit de senaste åren så är det guld att det fortfarande finns föräldrar som tänker som han.. Han är verkligen asskicking min kära bror.. Och han är sååå värd att leva och ha roligt.. Ingen är mer värd det i mina ögon.. Så okej då, om han bara mår bra och har roligt och inte har tid att prata i telen, så kan jag väl sakna hans samtal ett tag till.. ha ha..
Han har alltid ställt upp på mig genom åren och varit the best bigbrother ever..  En tiopoängare till bror..
Jag älskar honom mer än han nog anar..
Jag har ju haft lyckan att ALDRIG bråkat med varken min bror eller syster.. Visst har min bror skällt på mig och varit hysterisk någongång för längesen, men alltid för att han varit orolig och rädd om mig..
Jag förstår han! Jag levde ju inte direkt på det perfekta viset för 5 år sen heller..
Men jag fixade det å.. Och här är jag ju nu, starkare och lyckligare än nånsin.. på egen hand , fast med hjälp på traven :)
Synd att jag skulle hinna bli så förbannat gammal innan jag kunde säga det bara =)
Fy fan... snart 30 år.. det är ju liksom mina syskon fortfarande i mitt huvud.. ha ha..

Vad vart de här för blogg då? en hyllning till mig själv och min familj.. ja...
Hmm ja, men varför inte.. Vi är ju bäst!!
Jag kan liksom inte hjälpa det heller, för när jag sätter igång fingrarna så följer dom mina tankar och hjärta bara.. Jag tänker inte..

Vet ni vad jag ska göra nu?! Lägga mig å titta på lite Allsång me Lasse i sängen och sen sova!!
image95

P.P.V // LInda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0