UPPESITTARKVÄLL!!!

som lider mot sitt slut..
Nu är de ju julafton i stort sett :)
Har stressat runt som aldrig förr idag..
Men när allt var klart fick jag duscha och sen slå mig till ro hemma hos mamma.
Jag mamma pappa Johanna Matilda Julle och Jenny har spelat bingo och uppesuttit tillsammans.. haha..
Jag är ju lite känslig som de flesta vet, inte så lite heller :)
Så när dom sjunger världens vackraste julsång oh helga natt så tokrinner ju tårarna på mig..
Mellan varven ikväll så har jag även slagit in alla julklapparna också..
Och de var ju inte särskilt några om man säger :)
Åååååå, så har vi ju såklart tagit första skinksmörgåsen..
och som vanligt sjukt god..
Mamma gör ju så klart egen från grund och botten.. mormors recept..
Ingen av oss barn äter någon annan..
Mamma har nån gång bett om att få köpa en färdig å griljera bara, men då har vi skrikit rakt ut alla 3 =)
Alla har gått å lagt sig, men jag sitter uppe med julrimmet..
Det har blivit en tradition att jag gör ett långt rim som läses upp på julafton..
Skriver lite om var å en i familjen osv..
Jag är ju också den enda i familjen med skriva som största intresse :)
Men jag måste nog börja runda av nu, och lägga ner huvudet på kudden..
Syster kommer tidigt imorgon å hämtar oss för det blir julfrukost hos hene och Pelle..
Och med tanke på att systers bromsar på bilen pajat så har hon mammas, så de blir lite mycket åka fram och tillbaka nu :) ha ha, men de funkar de å..
Efter frukosten ska jag direkt ut till styvje och fixa allting innan alla andra kommer..
Bror och flickorna ska till Bosse och Gittan på förmiddagen (johanna och Matildas mormor och morfar)
Skönt för då e ingen i vägen för mig.. ha ha ha..
Jo pappa kommer ut sen för han ska fixa jansson och sånt.. Vi äter ingen annans än pappas jansson i den här familjen :))))

Hörs mer imorgon.. om några timmar..
God juldagsmorgon (snart) allesammans..


Träffade förresten mycket släkt från pappas sida idag..
Underbart..
Saknar dom.. speciellt så här års..
Saknar Farmor extra mycket när de är jul..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0