Lite allt möjligt idag =)

Måste skriva lite i pauserna på filmen.. Kollar på wallander på 4an, men jag tycker det är jättesorgligt att titta på Johanna Sällström, det var verkligen en förlust för svensk film tycker jag! Hon var en av mina absoluta favoritskådespelerskor..
Idag har jag varit ledig! Har mest softat runt.. Vaknade och satt och drack tusen koppar kaffe, för jag var sjukt trött.. Sen åkte jag, Gianina och Tommy till Hedesunda.. när jag kom hem var jag helt stelfrusen om fossingarna så jag låg en evighet i ett underbart hett bad med ljus och lugna favoriter.. :) Det finns väl inge mer underbart än det =)
Efter det gick tiden åt till en massa telefonpratande.. haha..
Är avis på Richard och David som ligger och kollar på film och dricker massa kokkilana (hostmedicin me morfin) Jag är minst lika förkyld som dom, och jag vill också ha!!!!!!! Man somnar ju så gött på det också. Ska ringa till min läkare å begära det jag å =)
Oj nu börjar filmen igen.. brb...

Så.... alltid lika bra, trots att jag säkert sett wallanderfilmerna 4-5 gånger =)

Sitter och försöker skriva lite låtar också.. Det är roligt att komma igång med det igen, men det är skönt att kunna avbryta med lite bloggande emellanåt, då behöver man inte vara lika seriös å tänka så mycket :)
Det värsta med låtskrivandet är de långa nätterna, det är då man har som mest inspiration och inte kan sluta skriva.. Så det har varit dåligt me sömn de senaste nätterna, blir rätt slut på jobbet av det.. Fattar inte hur jag orkade förr. Då satt jag och skrev hela nätterna, varje natt i flera års tid..

hittade precis det här på min dator som jag skrev för ca 1 år sen.. När jag var olycklig och inte trodde de fanns någon annan än mr F :

Jag förstår känslan av att vara så liten som möjligt.

Hur det faktiskt kan göra ont på ställen du inte ens visste att du hade inom dig.

det kvittar hur många nya frisyrer du skaffar dig, eller hur många gym du börjar på.

Eller hur många glas vin du dricker tillsammans med dina vänner.

Du går fortfarande till sängs varje kväll och tänker på alla detaljer och undra vad du gjorde för fel,

eller vad du kunde ha missförstått. Och hur i helvete du för det korta ögonblicket kunde tro att du var så lycklig.

Ibland kan du till och med övertyga dig själv att han kommer dyka upp vid din dörr..

Och efter allt detta hur länge det än må vara, så kommer du komma till något nytt.

Och du kommer att möta folk som kommer att få dig att känna dig värdefull igen.

Och små delar av din själ kommer slutligen tillbaka.

Alla de där suddiga saker, alla de där åren av ditt liv du slösade bort,

kommer till slut att blekna bort...

Jaa, och det visade sig ju att det blev så, att de bleknade bort och att de kom nåt nytt.. Vilket jag absolut inte trodde då.. Delarna av min själ kom ju tillbaka.. Tack vare Richard kan jag säga.. Han fick mig redan första månaden att glömma helt..  Jag trodde inte det fanns en sån normal, snäll och fin kille som han ens..
Tur att jag har många fina killkompisar så jag inte tappade hoppet helt iaf =)

Det är nästan ett år sen jag lärde känna Richard nu.. Det känns som jag känt han i hela mitt liv.. Minns så väl dom första månaderna, då man knappt visste hur han var, vem han var och det var sådär tokspännande.. Distansen och av att inte veta när man skulle ses nästa gång.. Och när jag kom till de att jag VISSTE EXAKT vilka dagar och tider han kom till jobbet.. Och att jag såg till att dryga timmen innan han skulle komma tog jag rum med fönster mot parkeringen så jag såg när hans lastbil gled in, för då var jag liksom beredd.. Och ALLA visste om mina små knep utom han själv.. Han visste nog inte om dom där småkrypen jag hade i magen som flög omkring där inne hysteriskt när jag tittade på han heller :)

Sitter just nu och  bläddrar i hjärtats fotoalbum.. Sluter ögonen och jag kan känna varje andetag jag tog under dessa tidpunkter... Minns då det fanns stunder och tillfällen då han gjorde mig så nervös att hela jag skakade av rädsla, förväntan, och känslor.. Då jag tappade balansen pga mitt hjärtats dubbla slag som gjorde att marken vibrerade under mig..

Haha, ja herregud nu svävade jag iväg här i minnen iaf..

Nu måste jag fortsätta med låtskrivandet, har en deadline och lite planer på G nu jag, ska berätta mer när det är mer klart.. Ska jag berätta om min dröm, jag har en hemlig dröm om vem som ska sjunga mina låtar..
Han heter Martin Kagemark. Han är grym. Han är ofta med i Melodifestivalens huskör . Tror han är inne på sitt sjunde år eller så där. Varit med i schlager festivalen också, bakom Lena PH och Carola bl a..
Jag får rysningar i hela kroppen då jag ser och hör honom, han sjunger och dansar som en gud.. Har sett honom live tre gånger.. Och faktiskt efterfestat med han och schlager gruppen en gång. I somras på havet =)
Här är en länk där ni kan titta på honom.. gryym!! ;)
http://www.schlagerfeber.com/
Gå in på media och på filmer.. Välj först oslo esc, och om ni inte vill se hela spola fram till tiden 1.57 så kommer han och sen igen på tiden 5.30
Och sen på filmen Gotland julshow (den 3e), där är han först på filmen.. och grymt bra!!
Aja.. nu så.. haha
Puss och kram då!

Den dagen jag slåss är det inte för att jag hatar den som står framför mig utan för att jag älskar den som står bakom mig //  Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0