Längesen!!

Oj, vad längesen jag skrev nu då =( Har haft så sjukt mycket att jag inte hunnit skriva. Detta jul och nyår, oj oj..
Vet inte vart jag ska börja....
Men det bästa vore ju med julen.. Julen var som vanligt helt underbar med min underbara familj. Många fina klappar och mycket god mat.. =) Fick en ny mobil.. En lacostetröja, en guccisjal, hantlar, smycken,pengar, underkläder, och massa annat smått och gott :) Var ut på julaftonskvällen med Johanna min kära brorsdotter och brorsan och kusiner =) Efterfesta till halv sex på morgonen =) Resten av julen tillbringade jag med syskon och syskonbarn och mor och far förstås.. Första året jag inte var ut en juldan tror jag.. skönt!  Annadagen hade vi en liten sammankomst hos Joha förstås. Jag, Joha, Sara Schmidt, Helena Källgren och Lina. Det var supertrevligt. Så himla kul att umgås med Sara, det händer för sällan. Vi var och fikade och ute å gick en sväng dagen efter också. Mys! På fredagen åkte jag och Johanna hem hit för vi skulle båda jobba på lördagen. Hon skulle jobba i frukosten på mitt jobb =) Sen på söndagen förstår ni, skulle vi åka till Sälen. Men det sket sig.. För Karin blev sjuk.. eller d är vad hon säger iaf..bye bye med henne.. Johannas kille Julle ringde och sa att vi skulle komma till Vemdalen i stället. Dom var 23 killar som hyrt stugor där. Så på söndag morgon packade vi Johannas bil full :) och drog till Vemdalen istället =) Och tur var väl det... för att...

NYÅR 2007-2008...
blev det bästa nyåret någonsin..
Vi var där söndag till torsdag och jag var full i stort sett hela tiden.
Resan dit vart en riktig roadtrip för mig och Johanna.. Riktigt skoj :)
När vi väl kom fram var det fest direkt.. Bodde med tio killar. Jag och Johanna delade rum med Julle och hans kusin Sammy =)
heeeelt underbara killar vi var med. Skrattat sönder magen tror jag =) Team 42 är inte å leka med
Tänk er 23 galna killar som tryckt upp lika tröjor. Dom gjorde succe på after skin kan jag lova =)
Fram stod det "man kan va full utan att ha roligt" och bak stod det  "du blir vad du dricker" *s*
Det var blandat gäng.. Mycke stråtjära-holmsveden-bergvik killar. några Ljusne, några Gävle, nån sthlm och nån söderhamn.. några är ju mina närmaste killkompisar med. Fredrik Wedin tex.. och Micke Skoglund då, fast där är det väl som det är.. haha.. vi försöker väl iaf vara vänner så gott det går, men de ligger ju lite i historien för oss. Lite hatkärlek uttryckte sig de andra i gänget. haha.. Jag vet inte, men denna resa höll vi iaf sams..

dagarna innan vi åkte dit hade jag massa känslor för min Richard och massa saknad, men allt försvann där. Ägnade inte en tanke åt han för de hann jag inte med.. Tänk vad snö å sprit kan ställa till det =) Visst pratade jag och messade med han när jag var där, men inget var jobbigt.. Som saknaden efter honom när jag är hemma brukar vara.. Mådde så sjukt bra där i vemdalen så ingen kan nog förstå.. Johanna och Julle är dom absolut bästa som finns, mina absolut bästa vänner. Dom älskar jag högt kan jag säga.. Dom betyder så grymt mycket för mig!
Efter detta tunga 2007 när jag förlorade min bästa vän och att jag blev sjuk som ni redan vet. men jag tror ingen vet riktigt hur jobbigt det har varit, och att jag döljt det in i det sista.. Så var det här d absolut bästa slutet på året..
Har gjort saker dessa dagar jag inte är så stolt över, men jag ångrar inget. Konstigt nog gör jag inte det.
Alla som känner mig förstår att det har me någon kille eller killar att göra ;) Vill inte skriva nåt här i respekt för andra personer.. Det fanns iaf en mycket speciell person där i gänget som jag tycker är helt fantastisk.. Hemst snäll och grymt fin.. När vi skulle åka hem jag och Johanna var det nog de sista jag ville, men som sagt.. All good things comes to an end :(  Packade ihop, kramade om och åkte.. Vi stannade i söderhamn en natt då. Jag fick sova hos min bästis i hela världen Jennsan såklart.. Att få ventilera sig och prata av sig hos henne slår ju allt =) Dagen efter träffade jag familjen.. Mina älskade syskonbarn..
På kvällen kom Richard och hämtade mig och Matilda (yngsta brorsdottern min, som skulle följa med ett par dagar till mig) Fick Julklappen av han. En åre tröja som jag vela ha så länge :) jätteglad..
Berättade allt om Vemdalen för honom när vi kom hem hit. Skriver inge mer om det här och nu..
För att idag när jag var på jobbet berättade Ewa (min chef) att någon annan kille skulle börja köra till oss. jag trodde det var mest Joll när Richard sa nåt om det igår.. Jag blev apledsen och är det fortfarande... Försökt prata med han om det men han skrev bara att allt var skitjobbigt och att han ringer imorgon.. Han frågade om jag var berörd av att han skulle sluta????`???  va?? den dummaste frågan.. Gör han det så får jag ju ALDRIG träffa honom mer :(.. Jag fattar inget av det här, så jag hoppas han ringer imorgon så jag får lite klarhet..

VARFÖR kan inte killar bara vräka ur sig saker ordentligt i tid??

Men som sagt, jag ångrar inte Vemdalen. Det är de bästa. Men som sagt. ALL GOOD THINGS COMES TO AN END!!  / Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0