Mycket nu :)

Jaaa, jag vet inte riktigt hur jag ska börja... måste sluta vänta så här långt mellan gångerna jag skriver :) Blir ju så jobbigt när det händer massa roliga saker =)
På torsdag efter jobbet åkte jag med Sofie, Micke och Sandra hem till Söderhamn.. Dom skjutsade ut mig direkt till styvje till brorsan.. Mamma Brorsan  Julle Kattis  Soling Syrran och ungarna var redan där å höll på å fixa allt inför studentfesten.. Satt upp partytält å allt sånt.. Min Jenny kom också ut å hjälpte till.. Hon är alltif först på å ställa upp för mig å min familj.. Fast hon är ju som en i våran familj förstås..
Skrev ju sist att jag inte skulle se Rickard på typ 2 veckor när han åkte härifrån, men han är en jäkla luring han :)
Han dök upp hos brorsan innan han åkte till stockholm å jobba... Han stannade riktigt ovanligt länge.. Hjälpte till han också.. Brorsan å Julle drack öl dom :)
Jag sov hos mamma.. När vi vaknade skjutsade mamma ner mig till syrran så jag gjorde mig ordning där.. vi åkte ut å möttes allihop hos brorsan vid 10..  Åkte till hudik vid 10.30.. Jag, jemmy, mamma, syrran och barnen gick å köpte blommor på stan i hudik och sen gick vi bort till glysis där alla studenterna skulle komma ut.. Blödig som man är så började jag ju såklart grina när Johanna kom.. Såååå himla fin min älskade brorsdotter =)

   Johanna, Sofie och Sara :) Fina flickorna :)
 Skrikandes i paraden =))
 När vi sett paraden skyndade vi oss hem till Söderhamn och Styvje igen för att göra klart allt innan alla kom!
Johanna öppnade presenterna och alla minglade runt lite och drack lite spriiiit =) Det var typ 35 pers där..  Jag satt å sa till Jenny att jag önskade Rickard hade vart med men han skulle till Åre med tåget från sundsvall tidigt på lördag till stugan gför han ska måla den med sina föräldrar å så.. Precis när jag sagt det så kommer han å överraskar som gubben i lådan :)) Jag blev så glad så jag typ höll på å börja gråta.. Mamma å dom bara skratta åt mig.. Dom visste tydligen om det :) Så han överraskade mig 2 dagar i rad.. Jag trodde ju att han bara skulle stanna en stund, men han skulle stanna å festa och stanna kvar till dagen efter :)
Vi käkade massa god mat.. Skålade för Johanna med lite champagne..

   
Sen kom Sofie och tog en cider och sen var det dags för syster att skjutsa studenterna till deras studentfest i Hudik :)

Festen fortsatte ju såklart ändå.. Några timmat senare var det full fart på alla :) Jag tror vi satt i tältet långt in på natten!
  Jenny, Julle & Niklas..  Erika & hennes kille...
Tyvärr blev jag lite dålig på å knäppa kort ju senare det blev :)) Typiskt =)

Vid 01 drog Julle och Rickard på krysset en sväng.. Det vart lite mycket prat där inne som kanske dom inte vela lyssna på.. Och jag vela inte avbryta pratet heller, för det kändes viktigt för mig.. Men tyvärr blev vi ju avbrutna till slut iaf.. Min mamma och min bror tror jag visst de var... Men det var skönt att få rensa luften lite iaf och få förklara vad man tänker å känner.. Och kanske man tror att det var fylleprat, men inte från min sida.. Jag står för allt jag sagt =)
Synd bara att jag inte vågar öppna munnen när jag e nykter bara.. det är jag för blyg för tror jag!! :P
Festen fortsatte inne hos brorsan.. det vill säga jag bror och mamma.. När Rickard och Julle kom hem vid 02.30 stod jag å brorsan å dansa styrdans för fullt i vardagsrummet :)
Mamma och brorsan med..
  Här vet jag inte riktigt vad Rickard och brorsan håller på med =) Full iaf :)
Sötisar ;) Rickard och Mamsen.. (tror mamsen e lite fuller å trötter) *s*

Johanna kom hem vid 03.00 då stupa hon å Julle i sängen.. Jag å Rickard gick nog å la oss 4 och då satt mamma och brorsan kvar å surra ett bra tag efter oss.. Mamma är då inte som om hon skulle vara 63 år :)
För klockan 09.00 på lördagmorgon studsade hon upp å städade upp ALLT från kvällen innan, å det var inte lite det !!
Rickard den stackarn fick också bege sig iväg tidigt med lastbilen hem till sundsvall.. Han skulle ju med tåget till Åre.. Tyckte så himla synd om han.. Och speciellt när jag vet att de var för min skull, att han kom på festen och blev tvungen att åka (ALLDELES) för tidigt.. Jag fick lite ångest :)
Syster å barnen kom ut med frukost.. Peter var inte pigg kan jag lova.. Shit va bakis han var =) Men vi var ju tvungen att pigga på oss för det var ju bal :)
Klockan 2 kom Johanna ordninggjord för bal och halv tre kom fotografen..
 SJUKT VACKER VAR HON..
Då kom ju såklart tårarna på mig igen.. *s*
 Pappa (brorsan) dotter å Mamma Kattis :))
   Sofie kom också för kl 3 kom Limousinen å hämtade dom!!
 Dom här 4 töserna var det!!
Johanna, Sara, Sofie och Emma..
Sen var det dags att bege sig tiull hudik igen då för lite balmingel =)
  

I hudik gick det ganska snabbt för oss..Johanna och dom drog iväg med sina klasskamrater och vi begav oss hemåt..
Syster och barnen och jag åkte hem till mig i Gävle..
Vi hade myskväll och kolla på film..
På söndag var jag å jobba, sen kom syster å barnen å hämtade mig.. Vi åkte till valbo å mötte Johanna och Julle..
Shoppade lite, sen handlade vi mat å åkte hem till mig å käka tacos.. Jag, syster, barnen, Johanna och Julle..
Sen hade jag och syster å barnen mys.. När Kevin somnat kollade vi tjejer på film :)
Idag har vi varit på stan och sen kom Johanna.. Vi åt mat här.. Syster och barnen åkte hem (för Pelle kommer hem från fotbolls EM imorgon) efter det och jag å Johanna tvättade en sjuhelsikes massa kläder.. Hon hade världens största resväska och jag hade ganska mycket med..
Vi ska kolla på film ikväll.. Johanna ska sova här för hon ska följa med mig till läkaren imorgon.. :((( Vill inte dit, men jag måste!!
Aja, nu blev det ju sjukt långt igen.. Men mest bilder tror jag.. ha ha..
Haft världens bästa helg iaf.. varit helt underbart på alla vis..
åh träffade Ilker idag också.. Han har kommit hem från turkiet nu.. Det var kul så slipper jag känna mig så ensam här på top floor :)
Puss och kram då!! // Lindhs






Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad fina bilder! :) och rolig läsning! :) Kram

2008-06-17 @ 10:29:55
URL: http://liz83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0