SchlagerSöndag!! :))

Volare
 oh oh
Cantare
oh oh oh oh
Nel blu dipinto di blu
Felice di stare lassu    :))

Ja herregud, ha ha ha.. Idag har jag haft en sån där riktigt toksöndag.. Ibland får jag riktiga schlagerryck i kroppen och spelar bara en massa gamla och nya schlagers och dansar runt.. Så det har jag roat mig med de senaste 3 timmarna nu.. Helt svettig efteråt kan jag säga.. Fick ta en låååång och efterlängtad dusch :))
Ni skulle nog skratta ihjäl er om ni såg mig när jag fick dom här rycken *s*

Har suttit och kollat och analyserat massa videoklipp från melodifestivalen.. lite research kan man säga.. =) Och när jag pysslar med sånt, det är då det börjar rycka i sång och dansnerverna, så då får jag ta en paus från låtskrivandet och slappna av lite, för att kunna sätta mig och skriva igen :))

Faller åter igen tillbaka till Martin.. När jag sitter och kollar på artisterna när dom sjunger är det han mina ögon fäster sig vid. Jag är så imponerad av den killen.. Han är ju helt underbar.. Vet inte, men det är som att han lyser upp hela framträdandet när han dansar och sjunger bakom artisten.. Jag har fastnat för honom helt enkelt, och kaninte titta och lyssna mig trött på han.. Från allra första gången jag såg honom för 6 år sen så har varit såld på han.. Och det blir bara mer och mer ju mer jag ser av han!!
Nu pratar jag om musik och kärleken till musiken här, inget annat. haha..
Jag tror för den delen inte att han skulle dumpa sin Christer Björkman för min skull, eller för någon tjejs skull.. =)
Ja han är tillsammans med honom!! Ganska perfekt par föresten!!
image37

Måste ta mig ner till Stockholm och försöka gå och kolla på martin en sväng när han uppträder med Schlagerfeber.. Ett tips till alla som inte gjort det och som älskar musik..
     

kanske ska berätta lite om min helg.. Som har varit otroligt lugn och skön.. På fredag satt jag och Nathalie här hos mig och kolla på så ska det låta och film.. Jättetrevligt..
På lördag åkte jag in till stan på morgonen och mötte Helena som skulle sova hos mig.. Vi gick på stan och handla lite, var på mingel och bar å käka lunch..
Sen åkte vi hem och softa.. Gjorde kycklingpaj och kolla på melodifestivalen, andra chansen..  Skulle kunna skriva hur mycket som helst om den, men de känns som jag skrivit för mycket om schlager och Martin i den här bloggen redan idag =) Inte alla som är lika fashinerad som mig jue..
Önskar faktiskt jag hade någon med samma känsla som mig..
Någon som sätter in sig lika djupt i sångerna som mig, någon som också gråter av bra musik.. Jag antar att vi textförfattare och musikälskare har ett speciellt sätt. Jag är ju som alla vet väldigt djup i mina känslor. Att jag gärna uttrycker mina känslor väldigt mycket och väldigt ofta. Men jag har känslor hela tiden i kroppen för allt, och de rinner över om jag håller dom inne. Jag måste berätta för alla att jag älskar dom, jag måste grina till Lill-babs, Lasse Berghagen, Martin Kagemark,  osv..när jag tycker dom är bra.. Jag känner så stark för saker jag älskar att det måste ut på ett eller annat sätt, det går liksom inte att stoppa. Mina vänner vet hur jag är, men jag tror inte dom förstår hur och varför jag är så, för dom känner inte det jag gör..  Så det är ju väldigt svårt för dom att förstå..
hursomhelst, jag är en väldigt känslosam människa och det går inte att ändra på.. Och säger jag att jag älskar er, så gör jag det väldigt mycket och verkligen GÖR det..

Faller du, så faller jag  ;)
Jag följer dig vart du än går
För faller du så faller jag
..

Nu ska jag dansa mig in till vardagsrummet och se Wallander Mastermind (vilken är den bästa av dom alla tycker jag) och dricka en massa kaffe, för efter filmen blir det låtskrivande så länge ögat hänger med..

GRATTIS BARBRO LILL-BABS SVENSSON PÅ 70 ÅRS DAGEN!! HURRA HURRA :)

Imorgon kommer min kära mor och min kära syster hit och ska sova för vi ska titta på min blivande lägenhet på tisdag =) Jihooo.. Och jag ska jobba nätter nu måndag och tisdag.. Ewa ringde nyss å fråga om jag kunde det. Så då är det klart att man pusslar ihop det på bästa sätt :) det ena får ju inte utesluta det andra :)) Man hinner med allt om man bara vill =)
Puss och kram allas eran Linda
image42


Kommentarer
Postat av: Erika

Haha, vad jag skrattade nu. Jag har dansat som en jädra galning till årets schlager-låtar, skrattat och mått så bra som musik får mig att göra. Igår satt jag och lipade när Kristin Kaspersen intervjuade Lill-Babs på TV4. Jag är ett schlagerfreak ut i fingerspetsarna kan man lugnt säga :)

2008-03-10 @ 21:25:31
URL: http://dicram.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0