Seglande skepp..

Orkade aldrig skriva igår när jag kom hem från kryssningen!!
Ska försöka nu, även om jag är sjukt trött och kollar på sex and the city samtidigt :)

Resan var hur kul som helst.. Denna gången var det faktiskt yngre med på båten också.. Men men, jag brydde mig inte så mycket om det, jag var där för en sak som alla vet.. Att få se min stora idol och ledstjärna :)

Det första han gjorde när han kom ut på scen var att komma fram och hälsa på mig. Hej hjärtat... Japp, så hälsade han på mig :) hihi..
Jag vet att alla tycker det är skumt, vi pratade om det på jobbet idag också.. att dom tycker det är skumt att jag gillar honom så mycket... Tro mig, det är något jag hör ofta och har hört hela mitt liv =)
Men ingen kan förstå.. Den känslan när någon som varit en idol heeela livet, som varit en tröst i svåra stunder, som med sin musik fått en att må bättre i vått och torrt kramar om en och uppskattar det.
Det är lika skönt varje gång..
Aja, jag kan inte förklra, man måste va en viss typ av person för att förstå..

tyvärr kan jag inte sätta in nå kort än, för jag släppte det ansvaret denna gång för att kunna koncentrera mig på Lasse :) Men Marie både knäppte och filmade, så de kommer.. =)
Marie filmade det pinsammaste.. usch.. Jag blir generad bara jag tänker på de :9
Lasse försökte få mig att sjunga med honom flera ggr trots att han vet att jag verkligen inte KAN eller VILL.. Texterna kan jag bättre än nåt annat i livet, men jag har ju tyvärr ingen sångröst för fem öre, men när han körde sista låten och min absoluta favoritlåt(vilket han vet att det är) Sa han: jag vill verkligen att du sjunger med mig nu å tittade på mig med dom där bönande hundögonen och sträckte mig en egen mick, så kunde jag inte neka honom.. Så där stod jag med egen mick, värdelös sångröst och sjöng hela "en kväll i juni" och Marie har det på film.. hua...
jag är iaf bästa kompis med en karl i lasses band, han pratar alltid med mig.. Igår på dagen kom han och ropa på mig i tax free å frågade om jag träffat på Lasse..
Min lilla Lasse letade efter mig över hela båten stackarn :) *s*
 JAG FICK EN ROS AV LASSE FAKTISKT :) det ni... Lasse fick något av mig med, men de talar jag inte om här. Det är en hemlis mellan mig Lasse. Och Marie då, som var med.. =)
Gissa om jag var rädd om rosen och att den fick resa med mig ända hem till Gävle, den fick tom ett egen säte på bussen och jag hade vakter till den när de var rökpauser :)

Hur som helst så var de här precis vad jag behövde, de bästa jag kunde gjort i detta läget faktiskt..
Lasse har gett mig en massa ny energi nu, kanske jag tom kan ta tag i saker.. =)
Nu måste jag sova, för de är jobb imorgon igen.. Snart helg och då måste jag ha massa krafter å hjälpa mina bästa vänner med flytten :)

Lämna mina sorger, i en säck på stadsgårns kaj..
En skön och vänlig vårdag, första solskens dan i maj.
Stockholms skärgård grönskar, för hon spelar i var lund..
Bjuder upp till dans när vi, passerar furusund..

Seglande skepp, du bär oss på gyllene vågor..
Ut till en värld, där alla bekymmer flyr..
Natten är ung, och ställer inga frågor..
låt oss dansa å älska, kom innan morgonen gryr.

Alla nya vänner, alla skratt som resan ger..
skänker mig en frihet, som jag saknat mer å mer.
Allla dessa minnen, ska jag bära i min famn..
ålands vackra öar, viskar kärleksfullt mitt namn..

Seglande skepp, du bär oss på gyllene vågor..
ut till en värls, där alla bekymmer flyr..
Natten e ung och ställer inga frågor...
låt oss dansa och älska, kom innan morgonen gryr..
                                    Text: Lars-Nils Berghagen

   till höger bakom Lasse är min kompis i bandet :) Jag tror de är mig dom skrattar åt :)

Godnatt!!! // Linda Cecilia...


Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja det va synd :( men vi kommer nästa år igen ,hoppas du är kvar då :)!!

Vi bodde på våning 4 och hade 425 tror jag. =)Du kanske jobbade dag då? För vi va ute hela dagen och sen va vi tillbaka till 17 tiden kanske. Kraam

2008-09-04 @ 08:08:09
URL: http://liz83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0