Kära värld och midsommar!! :)

Vilken helg!! Så mycket känslor  denna helg!  Och mycket tok :) haha..
På torsdag åkte vi direkt hem till Söderhamn när jag slutat jobba! Jag Kasia och Nathalie.. Mamma hämta oss på tåget å skjutsa ut oss till bror i Styvje, för de var där vi skulle bo i helgen :) Vi var iväg å handlade lite, sen grillade vi hela gänget. Brorsan, jag, Johanna, Julle, Kasia, Nathalie, Sanna, Jonsson, Stenberg mfl :) Sen satt vi på altan med tända ljus å drack till kl 02.00 typ. Vi hade jättemysigt.. Familjen :) När vi gick å la oss hade vi också väldigt mysigt.. Körde "klia på ryggen tåg" bla.. haha..
Karolina och Nathalie är verkligen mitt allt.. Ni kan inte hitta underbarare och trognare vänner, jag svär..:)
Sen på midsommar var de stress på morgon, alla skulle göra sig ordning, köer till duschen.. Ja herregud, haha..
Vid 12 packade vi oss iväg.. Erikas pojkvän räka skjutsade oss först till coop å handla och sen till lappstan, bergvik.. Hemskt snällt av han.. Inte många som ställer upp så på midsommarafton.. Jo våran egna Sanna då, som åkte två svängar för våran skull=) Gorumpan..
Vi satt oss på gräsmattan bredvid stora partytältet direkt å korkade upp :) Å tur med vädret hade vi också, solen tittade fram där dagen till ära..
Det var midsommarstångsresning å grejer.. Å Lillebror Jonsson sjöng till havs så fint :) Chockade de flesta med sin pipa :)
Bara massa underbara folk där hela dagen.. I början av dagen var det jag, Kasia, Nathalie, Johanna, Julle, Jonsson, Emelie, Eric, Angelica, Staffan, Skärmen, Mössan, Böxa.. Har säkert missat nån :)
Ca 13.55 bytte Johanna och Julle ringar.. Min flicka förlovade sig :)
Det var jag, Kasia, Nathalie och Jonsson som var med.. familjen liksom :)
Å inte lätt att hålla tårarna inne ska ni veta..
Men jag är så glad.. Johanna har fått den absolut bästa killen, och jag är säker på att dom kommer vara tillsammans för evigt.. Det tror nog alla nästan, och då finns de väl ingen bättre anledning att förlova sig! Känns tryggt att veta att hon har det så bra, att hon har en kille som älskar henne mer än allt.. Sättet han ser på henne säger allt, det är väl det alla tjejer drömmer om.. Jag är så lycklig att dom e lycklig..
Åsså jag å rå, känslosammast som vanligt..:)
Men så är det när man är så kärleksfull som jag! =)
Jag ska erkänna att jag blev väldans full, drack ju mintuu också å de sätter ju sina spår!! haha




Senare på kvällen rasade de in folk, massa gamla goda vänner och väldigt blandat folk.
Roligt att Lindberg kom hem också, han har man ju inte träffat sen vemdalen..
Det var en grymt lyckad midsommarafton.. Tyvärr så blev jag sämre med kameran ju senare det blev av olika anledningar =)
Jag och Kasia hade lite otur med kläderna.. Hon skita ner sig totalt så hon låna kläder av Jonsson å blev en äkta hiphopare senare på kvällen :)

Lika fin som hip hopare också ju =)
Och jag blötte ner mig å gräsa ner mig!!
Hur pinsamt detta än är, så ska jag berätta för jag kan ändå inte låta bli å skratta!!
Jag såg min gamla goda bästa vän Perra å vi vart väl himla glad å flög i varandras armar å kramades, tydligen alldeles för hetsigt så vi ramla omkull och rulla ner för världens stup och fick inte stopp så rakt ner i bergviken.. Där låg vi i varandras armar å skratta..
Men de hade kunnat gått riktigt illa, jag slog i en sten så jag har blåmärken överallt.. Men hade lika gärna kunnat slå i huvudet å då hade de nog inte varit lika kul.. Usch!!
Folk tycker att de är ett under att de gick så bra som de gjorde..
Var väl tur man var full..:)
Hade ett serious talk med en viss person också, som vi kanske skulle ha hoppat å tagit dagen efter..
Som tur är så är vi lika lätta båda två så de var lugnt dagen efter.. Allt e i sin ordning.. Precis som de ska :)
Vet inte vilken tid vi kom hem men vi sov i styvje allihopa iaf.. Som vanligt nuförtiden så sover alla där =)
Men de e ju världens bästa styvje också, och världens bästa bror som bor där..
Midsommardagen tog jag å tjejerna tåget hem till Gävle och de andra töntarna :) Julle, Johanna, Erik å Anders Stenberg, Böxa, Sandqvist mfl drog till Göteborg för att ikväll se AC/DC.. Inge avis alls :)
Hade verkligen ingen lust att åka hem till gävle igår, och de är nog första gången sen jag flytta hit som jag kände så.. Men de var ju inte för själva söderhamns skull utan av andra saker :)
Men åkte hem å mös ner mig hemma med film och mys..
Idag har man jobbat med värkande armar och värkande ben!! Å självklart sken ju solen när man skulle jobba!
Ikväll har Kasia och Nathalie varit här (som alltid nästan) men vi har haft jättekul å mysigt ikväll.. Massa tk, men tyvärr måste jag hålla de för mig själv, för de haha skulle kuna bli lite knäppt om jag berätta.. Låt oss säga att vi är spioner på allvar :) ha ha ha..
Näe nu måste jag sluta smattra på detta tangentbord å sova om jag ska orka jobba imorn.. En riktigt tung dag blir det imorn.. ska göra ordning för sommar ordenligt nu.. Blir bäddningsVM :)
Avslutar detta med att sätta in Johanna och Julles låt (som även är min å nåns låt men inte nu) tss
Godnatt!!
Puss å Kram..

Kommentarer
Postat av: kasio

hihi vad snäll du är i alla inlägg då pullki :D

vi ses i morgon

2009-06-22 @ 21:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0