Helgens bravader :)

Så var firandet för lilla Johanna avklarat då.. =)
Åkte hem till Söderhamn i torsdags direkt efter jobbet... Tog ledigt på fredagen så jag skulle kunna hjälpa Johanna lite.. Hon hämtade mig på jobbet sen drog vi mot byn :)
Släppte av mig hos pappsen.. Det första han sa var: jaha är det så här du ser ut... :) usch, jag har inte varit hem på över 2 månader..
Och dom har inte varit här..
Gissa om jag längtat efter mina älskade föräldrar då.. oj oj oj..
Mammsen kom också dit när hon slutat jobba..
Senare åkte hon och jag hem till henne..
Hjälpte henne lite med datorn, sen satt hon och pratade med en kompis på msn..
Hon e jätteduktig för att aldrig varit intresserad och lär sig vid 64 års ålder..
Fast å andra sidan finns det inte mycket som inte min mamma klarar av heller :) Hon e grym!!
Efter det drack vi kaffe, kolla på tv å bara mös..
Å sover så skönt när jag sover bredvid mamma.. Där blir man aldrig vuxen..
På freda mårrån kom Syster, pelle och Kevin och väckte mig. Mamma var redan vaken å härjade i tvättstugan.. Johanna kom å hämtade mig och vi var iväg och handlade en massa inför festen.. Sen åkte vi ut till brorsan i styvje.. Fixade ordning en massa.. Jag brorsan, Julle och johanna.. Sen kom kattis också.. Då vart de fart i stugan.. som vanligt =)
Jag och Johanna åkte å hämta min älskade Matilda och hennes nyförvärv Alex på resecentrum.. En jättesnäll och söt kille hon skaffat sig lillpullan :)
Runt 5-6 tiden började alla rulla in.. Julles föräldrar.. Julles bror och Frida.. Bosse, Gittan, Solan.. Solings..Mamma och pappa, Syrran, Pelle och barnen.. Moster, kusin Kicki och Henke.. Karin mfl.. Vi käkade och sen festade vi till.. Eller jag drack bara en öl.. Kände inte riktigt för det.. Eftersom jag skulle festa dagen efter :)
På natten när alla åkt hem, brorsan, kattis, pelle och soling drog på krogen, så gick jag Johanna, Julle Mattan och alex och la oss helt utmattade =)
Samma visa dagen efter, upp tidigt packa ihop, ner på bolaget och sen mot Gävle.. Jenny åkte med oss för hon hade varit hem till Maria en sväng..
Hem och duscha och packa om, och hem till Johanna och Julle för att hjälpa Johanna med bålen och lite annat..
Jag, Johanna och jenny fixade med allt och Julle och Böxa spela tv-spel..
Tjejer ska de va =)
Allt folk började rulla in vid sex och det vart en rejäl skiva.. Säkert 25pers i deras lilla lya =)
Men jag tror Johanna fick en me än lyckad 20års fest med underbara vänner..
Jag hade iaf jätteskoj..:)
SLUT...
Igår var man bara bakis å mådde som man förtjäna.. Jag å Jenny var ut på lite äventyr, sen kollade vi på så ska det låta och melodifestivalen som jag missat i helgen i all hysteri :) haha..
Mina absoluta favoritprogram.. Men inte alls nöjd me melodifestivalsvinnare och förlora denna gång..
Jag höll verkligen på Sarah Dawn och Anna Sahlin.. men men, man får inte alltid som man vill..
Slutade söndagsnatten med en film me Jenny och Fredrik.. Mina bästa :)

Idag har jag jobbat.. Johanna hämtade mig på jobbet.. Vi åkte hem hit och umgicks en stund.. Uppdaterade varann lite om lördagens tokerier =)
Jenny kom in å sa att hon inte kunde äta för hon hade tandvärk.. Jag försökte mata henne med nåt lättsmält men de gick inte.. Hon gick hem, senare när Johanna åkt hem ringde min älskade Jenny å grät hyseriskt och bad mig komma in..
Hon hade så sjukt ont stackarn så hon visste inte vart hon skulle ta vägen..
Helt uppsvälld och såg helt slut ut.. Tabletterna hjälpte inte heller.. och inte fanns de nån tandläkare som kunde ta emot henne efter kl8 heller så hon får vänta till 13.oo imorgon.. Fy fan.. stackars min esskling, de finns ingen värre smärta..
Hon fick sjukskriva sig för det fanns inte en chans att hon kunde jobba sådär inatt.. Inte ofta Jenny gråter över att hon har ont, så hon måste verkligen ha lidit..
Nu när jag gick hem var hon helt utmattad så hon kommer nog somna nu såg de ut som..
Nu ska jag också sova.. jobb imorgon igen då såklart!!
Gissa om småstadslivsreplikerna gått varm i helgen då!! ha ha
De är bland det roligaste ever ju..
Grym!! Jag delar med mig av de här..
Skratta å njut =)


Puss och godnatt!!

Id rather go blind, than see you walk away ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0