Musik, minnen och vänner..

Satt på bussen hem från jobbet och lyssnade på radion på telefon och då kom de en låt som fick mig att tänka så otroligt mycket på en god vän.. Å det händer mig väldigt ofta.. konstigt hur mycket minnen det finns i musik..
Jag tror jag har låtar kopplad till alla :)

Ska skriva ner några här.. :)

Erik A- Du är allt m Shirley clamp
Frippe- DU med Flamingokvintetten
Emilia- My favourite game med The Cardigans
Jenny Eriksson- Grace Kelly m Mika
Lotta- Den sista dansen med Black Jack
Gianina- smack that m akon & Eminem
Maria Moberg & Jenny Erlin- Drift away, smokie uncovered
Sandra J- The Call me Backstreet Boys
Nathalie- Piano man med Billy Joel
Kasia- Pokerface me Lady Gaga
Magnus- What makes a man med Westlife
Tobbe- Turistens klagan med Cornelis Vreeswijk
KK- När alla vännerna gått hem med Gyllene tider
Micaela P- Overprotected med Britney Spears
Helena- Remember me (med vem e hemligt, haha)
Sara- Family portrait med Pink
Johanna H- Mr Jones med Counting Crows
Per-åke- Angel med Shaggy
Rickard- Silverwheels med Eddie Meduza
Johan- Underneath your clothes med Shakira
Matilda- Runaway med Bon jovi
Johanna- Jessies girl med Rick springfield
Brorsan- I ett fotoalbum med Lasse Stefanz
Syster- Island in the stream med Dolly Parton och Kenny Rogers

Haha, ja listan kan bli lång..
Eh jag tror den blivit det redan :)
Alltså vad gjorde man utan minnen? :)

Ett minne som ploppa upp i huvudet på mig nu var när jag skulle få åka å titta på Lasse Berghagen på skansen själv för första gången.. Hade ju varit där  innan men med mamsen å papsen bara..
Ingen av mina kompisar har ju varit intresserad av Lasse nån gång, men gång på gång har dom ställt upp och följt med mig överallt, bara för min skull..
Den första var Lotta Hedberg.. Hon var just den som följde med mig på allsången första gången..
Vi tog tåget dit, men de gick inga tåg på kvällen sen hem till lilla Söderhamn, så vi fick boka hotell..
Men sånt är vänskap på högsta nivå tycker jag..  Ja menar, det var ju inte gratis heller :) vi var ju bara barn som inte hade nå mycke pengar..
Sen satt hon där med mig heeeeela dagen, ja för jag skulle ju va där tiiiidigt å få plats och inte kunde ja ju lämna platsen heller.. haha, stackars Lotta :)
Och sen Helena och Jenny som överraskade mig med Furuviksresan.. Så mycket planering och pengar dom la ner för att överraska mig med att få se Lasse på furuvik.. Jag var ledsen och nere över en massa saker den tidpunkten och så tänkte dom att Lasse borde va den bästa grejen för att få mig glad igen.. Så fint gjort..
Och Sandra när vi flyttade till stockholm, som satt med mig varje tisdag på skansen.. haha å skämmas fick hon också.. Lasse kom fram med micken å jag får någon typ av chock å kunde inte sjunga ett ord å bara skaka.. Pappa ringer 1 minut senare å skriker: Meeen Linda gumman, va gör du?  Du måste ju sjunga, du kan ju inte sitta där som en tomat i ansiktet i tv.. hahaha..  Åh underbara Sandra:)
Och sen Marie (min chef jag hade i stockholm, och en underbar vän) som följde mig på revyn på China teatern när ingen annan kunde följa.. Som fick hjälpa mig efteråt när Lasse kom och prata å jag blev stum.. (glad att jag kommit över det med åren, haha) Och sen har hon följt mig på de flesta Lasseäventyren.. Och även nu den 23 november ska hon med när jag ska fira min födelsedag på cinderella och Lasse uppträder.. Kan man få en bättre födelsedag. :))) Fler underbara vänner och familj ska även med då :)

Dom senaste gångerna har Jenny, Johanna, Kasia, Nathalie, syster och barnen följt mig <3
Ni är så otroligt underbara vänner..

Oj vad jag svävade iväg i minnen nu då,, Men så här har jag det flera gånger om dagen i mitt huvud, tänker på saker folk har gjort för mig och blir alldeles varm. Det är därför ni får sms att jag älskar er så där titt som tätt.. För att när jag kommer på hur underbar ni är mina vänner och hur mycket jag älskar er måste jag berätta det också.. Som tur är får jag alltid tillbaka också, så jag antar att jag gjort mycket bra också. haha..

Jag ska väl ta och lägga mig ner och sova nu om jag ska orka upp imorgon å jobba:)
 Massa kärlek och godnatt kramar från mig.. // Linda Cecilia
Lite minnesbilder från senaste Lassekryssen me tjejerna mina :)






Jag har 1000tals bilder på Lasse men vill inte lägga ut dom i respekt.. Han syns så mycket i tidningar och sånt ändå han..
Jag tror Jenny knäppte 500 kort sist.. Ja Johanna med, hon blev förstående den resan, hon sa: Faster Linda, nu förstår jag varför du alltid älskat han så mycket, han är ju hur gullig som helst. haha gogumman..<3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0