Vilken j...la dag rent utsagt :)

Vart ska jag börja?! hmm.. från det att jag slog upp ögonen imorse tror jag..
Mådde jättedåligt när jag vaknade och tänkte bara: jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte (å det händer ALDRIG ska jag säga) Men sen kom jag ju på att de är Rickardvecka å att han skulle komma idag, då sa de bara ding di ding å jag hoppa glatt ur sängen..
Men när jag gick på första rasten på jobbet hade jag fått ett mess av Rickard som löd: måste göra dig besviken idag :( dom har gjort ändringar så de e Mattias som kommer med tvätten å ska köra hädanefter.. puss
Ni anar inte vilket slag i magen det var.. Jag började tokgrina och bröt ihop ett slag.. Lugnade ner mig och rusa ner till Sandra för att få lite tröst <3 <3
Och det fick jag ju såklart!! Hon förstår!! Saker jag inte ens själv förstår :)
Rickard blir såklart jätteorolig när jag blir så ledsen, de hade han inte räknat med.. Jag är rätt iskall i vanliga fall på den fronten..
När han ringer trycker jag bort honom också stackarn..
Men jag kunde inte riktigt prata då..
Men sen får jag ett räddande mess av Fredrik.. att han skulle fria till Jenny i radion senare idag.. Då började jag självklart gråta igen, men denna gång glädjetårar såklart :)
Sen kom nästa glädjebesked.. Mamma skicka mess och hade lyssnat på p4.. dom gick ut med att Lasse Berghagen var klar för sommarkväll här i Gävle.. Å jösses va glad jag blev :) <3
Åkte till Nathalie eftr jobbet där vi lyssna på mix megapol å fredriks frieri.. å gobiten, min guldskatt.. Han är så fin han..


Mitt i allt skit denna dag så är ju mina essklingar räddningen!! <3 Älskar er så mycket..
Emilia kom och hämtade mig hos Nathalie.. Hon bjöd på mat och följde med hem.. Alltid lika mys.. Hon är nästan som ödets vän, ödets syster för mig.. Hon kommer alltid när jag behöver henne som mest!
Fina fina Emilia <3
 
Självklart har jag pratat med Rickard nu =)
Han lugnade mig med att allt e så fram och tillbaka att vi inte ska skrika nej å måla fan på väggen än..
Jag förklarade att han är de viktigaste för mig för tillfället, den största tryggheten jag har.. Han ber aldrig om nåt av mig, han dömer aldrig.. Han är sjuuuukt viktig för mig.. Å jag behöver han..
Han är en otroligt fin människa och han vet inte ens om det själv..
Det blev en lite wake up grej för mig förra veckan som jag inte skrivit om än..
Kan dra det lite snabbt för att göra en lång historia kort.. Har på senaste tiden haft väldigt ont i magen, ungefär som att magsåret e på väg igen.. Så förra veckan fick ja så ont så jag knappt visste vart jag skulle ta vägen på jobbet. Gick ner på Ewas kontor för att kolla om det fanns nå samarin el så. Då kom det jag absolut inte räknat med. Både Ewa och Irene gav mig en känga, jag fick höra ett och annat.. Om hur jag alltid tar åt mig av andras bekymmer, att det är nåt hela tiden.. Att jag alltid oroar mig el e ledsen för någon annans skull..Att jag aldrig kan säga nej.  Att de är den stressen som sätter sig på magen.. Och eftersom jag VET att dom har RÄTT så blev det väldigt påtagligt.. Och nu på slutet har det varit nästan överdrivet mycket runt omkring mig..
Efter de bröt jag ihop första gången av ca 4 på en vecka..
Irene kom upp och frågade mig om jag vart arg och tyckte hon var elak.. Men det är ju precis tvärtom.. Jag vet att båda ni du och Ewa läser min blogg och ni bör veta att jag uppskattade det jättemycket.. Att ni märkt.. Inte många som sätter mig ner sådär och pratar om de och vill hjälpa.. Tack! 
 Men vad säger man.. Det är svårt att lära en gammal hund sitta!!
Puss puss
Å Grattis igen till mina turturduvor <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0